Torsdag den 20 maj havde KUNSTRIGET
arbejdsdag ved Henrik Westergaard. Vi var i gang med forberedelser og opsætning af den nye udstilling.
Kunstriget`s kunststi Vesten Bjerget - der åbnede d. 03.07.25 med værker af de lokale kunstnere - har haft besøgende hver dag siden.
Den 09.10.25 ferniseres yderligere 12 værker, så nu er der i alt opstillet 21 værker på stien af 10 forskellige kunstnere.
At der er gæster hver dag har fået Tina og Henrik til at åbne døren til et nyt Galleri i maskinhuset: "Her er åbent når vi er hjemme og 9/10 ferniserer vi en udstilling, der er en dialog mellem kunstrigets medlemmer".
Kl. 14.45 mødes vi på P pladsen og går stien og oplever de 21 meget forskellige værker.
Kl. 16 -18 er der fernisering i Galleriet, hvor der vil være græskarsuppe og et glas.
Påklædning der passer til vejret.
Ingolf har arbejdet med metal skulpturer, tegning og maleri i 60 år.
I en tid hvor mange kunstnere var optaget af modernistiske udtryk, gik Ingolf sine egne veje og har gjort det siden.
I modsætning til det konkret abstrakte udtryk - har Ingolf altid en historie og nogle følelser han brænder for at udtrykke.
Som en virtuos pianist på et instrument, kan en dygtig svejser og skulptør også fremvise forskellige metallers kvaliteter.
Ingolf er simpelthen en ener der på ekvilibristisk vis får metallerne til at vibrere for vores sanser.
Vi er glade for at få lov til at vise 2 af hans større skulpturer på stien.
Glæd jer!
Billedhugger og kurator på KUNSTRIGETs Kunststi Vesten Bjerget, Henrik Kramer Westergaard.
I Kunstriget, på KramerWestergaards jord - der består af 25 td.land fredet klithede - anlægges en sti med offentlig adgang
i dagtimerne.
Her er det meningen at kunst og natur mødes for at befrugte hinanden.
Ideen er at skabe en skulptur park med navnet "nARTture". Stedet er
allerede etableret med en række stier, der snor sig rundt i det kæmpe område, som har et meget varieret naturlandskab.
KUNSTRIGET holder fælles udstilling i august 2024, på Tranum Strandgård,
fra 12.08 til 17.09
KUNSTRIGET udstiller Artmoney i Paris 2022,
samt på Thy Natur & Event centeret på Bjerget ved Frøstrup.

KUNSTRIGET holder Pinseudstilling 2021, i fire gallerier på Hannæs fra fredag den 21.05 - 24.05 fra klokken 12 - 16
Vi følger Corona-reglerne.
KUNSTRIGET debuterer med sin første udstilling i fire gallerier på Hannæs i Påsken 2021,fra torsdag den 01.04 - 05.04 fra klokken 11 - 15, eller efter aftale. Vi følger Corona-reglerne.
Mandag den 22 marts havde KUNSTRIGET
arbejdsdag ved Henriks værksted. Vi var i gang med forberedelser til vores påskeudstilling og skabte vores logo i fysisk form som sorte søjler med
en gylden firkant i træ.
Tanken er, at stolperne skal stå som et fælles kendetegn ved hvert galleri / værksted, der er med i Kunstriget. Stederne er spredt som en gylden firkant over hele Hannæs.